آشنایی با مجسمه بهار معبد بودا، بزرگترین مجسمه جهان

 بهار معبد بودا بزرگ ترین مجسمه جهان است و در فهرست جهانی گینس ثبت شده است. مجسمه بودا 128 متر ارتفاع دارد. این مجسمه بر روی دو ساختار صندلی الماس و صندلی سومره قرار دارد که اگر ارتفاع این دو جایگاه به آن اضافه شود ارتفاع کلی مجسمه به 208 متر می رسد. با وجود شکستن رکورد گینس، بودا هم چنان یکی از مکان-های ناشناخته ی جهان است که در بخشی دور افتاده از استان هنان چین واقع شده است. در طول روز تنها تعداد انگشت شماری مسافر به دیدن این مجسمه می آیند. که بین این افراد هیچ بازدید کننده غربی وجود ندارد. واقعیت این است که بازدید از مجسمه یک سفر اتوبوسی دو ساعته از نزدیک ترین شهر لواسان را می طلبد. بودا به عنوان یک جاذبه گردشگری اصلی محسوب می شود. این مجسمه بزرگ از 108 کیلوگرم طلا، 3300 تن آلیاژ مس و 15000 تن فولاد ساخته شده است.

آشنایی با مجسمه بهار معبد بودا، بزرگترین مجسمه جهان

بازدیدکنندگان انگشتان پای مجسمه را لمس کنند تا بزرگی مجسمه را به خوبی درک کنند. برای رسیدن به مجسمه دو ردیف پله برای صعود وجود دارد که هر کدام دارای 365 پله هستند. به طور کلی شما بیش از 1000 پله را باید طی کنید. اگر تصور می کنید راهی طولانی در پیش دارید باید بدانید که اتوبوس های کوچکی نیز وجود دارند که می توانند شما را تا مجسمه ببرند. ساخت و ساز بهار معبد بودا پس از تخریب مجسمه بودایی بامیان در افغانستان توسط طالبان در سال 2001 شروع شد. مجسمه در سال 2008 تکمیل شد.

آشنایی با مجسمه بهار معبد بودا، بزرگترین مجسمه جهان

سپس طرح های دیگری برای ساخت دو ساختمان زیر مجسمه اجرا شد. در نهایت پله ها تا محل قرارگیری مجسمه ساخته شدند. در سال 2014 ساخت هر دو ساختمان به پایان رسید اما هنوز کارهای داخلی ساختمان ها به اتمام نرسیده است. به نظر می رسد که کل منطقه با انتظار تعداد زیادی از بازدیدکنندگان ساخته شده است. شاید تعداد کم بازدید کننده دلیل ناتمام ماندن این دو ساختمان باشد. ساختمان الماس یک ساختمان جالب است.

آشنایی با مجسمه بهار معبد بودا، بزرگترین مجسمه جهان

 این ساختمان از 5 طبقه تشکیل شده است. که هر کدام شامل بسیاری از زیارتگاه های کوچک است. بیش از 5000 معبد در این ساختمان وجود دارد که هر کدام دارای 6666 بودای کوچک هستند. اگر چه از سال 2014 ساختمان داخلی الماس نیمه کاره مانده است بلیط برای ورود به داخل ساختمان ارائه می شود. بازدید کنندگان از این ساختمان در بالای پایه لوتوس قرار می گیرند. پایه لوتوس جایی است که بازدیدکنندگان می توانند انگشتان بزرگ دست بودا را لمس کنند.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

مطالب مشابه

تماس با ما

هتل جهان مشهد

همکاری با ما

تور کیش با پرواز ماهان

تور دبی با پرواز ماهان

تور آنتالیا با پرواز ماهان

افزودن نظر
  • هیچ نظری یافت نشد.
قدرت گرفته از کومنتو فارسی جوملا نال