داروهای ممنوعه در سفر به امارات و دبی چیست؟

داروهای ممنوعه در سفر به امارات و دبی چیست؟

یکی از مسائل مهمی که مسافران حین سفر به یک کشور خارجی باید به آن توجه کنند، مسائل قانونی و حقوقی در کشور مقصد است. مثلا هر کشوری طبق قانون خودش  ممکن است بردن بعضی وسایل را به خاک آن کشور ممنوع اعلام کرده باشد و برخی مسافرین هم بدون توجه به آن قانون، مرتکب جرمی بین المللی شده و سفر برایشان تلخ شود. یکی از این مسائل، به حوزه مواد دارویی مربوط می شود. بسیاری از مسافرین، یا بدلیل شرایط سنی و یا شرایط جسمی و حتی روحی، مجبور به مصرف انواعی از داروهای خاص هستند. حتی برخی دیگر از افراد هم، همیشه چند نوع قرص را به همراه خود دارند تا در مواقع نیاز از آن داروها استفاده کنند و این قضیه برایشان به یک عادت تبدیل شده است. اما در تور دوبی شما چه نوع از داروها را می توانید همراه خودتان داشته باشید؟ حتی سوال دیگری که مطرح است، این است که در کشور امارات و طبق قانون آنجا خرید و فروش چه نوعی از داروها مجاز و یا غیر مجاز است؟ به این سوالات در این مطلب پاسخ خواهیم داد و از شما دعوت می کنیم که با آژانس مسافرتی چهارفصل همراه باشید.

داروهای ممنوعه در سفر به امارات و دبی چیست؟

کشور امارات و پایتخت آن، دوبی به قدری جذابیت دارد که میتواند هر علاقمند به مسافرتی را بلافاصله به خود جذب کند. حتما بسیاری از فوتبالیست ها را دیده اید که در تعطیلات ژانویه به دوبی سفر کرده و با شترها عکس می گیرند. شتر سواری یکی از مهم ترین تفریحاتی است که همه افراد را حسابی سر ذوق می آورد. سیر و سیاحت در این شهر پیشرفته و فوق مدرن و بازدید از اماکن زیبایی مثل: برج خلیفه، منطقه پالم جبیرا، آکواریم بزرگ دوبی، پاساژهای فوق العاده بزرگ و شیک این شهر و تماشای اجناس جذاب و متنوعی که در آنها پیدا می شود و همچنین سینماهای پیشرفته و مجهز به آخرین سیستم های پخش در دنیا، همگی جزئی از جذابیت های گردشگری دوبی هستند.

داروهای ممنوعه در سفر به امارات و دبی چیست؟

اما اگر قصد دارید بدانید چطور میتوان بدون هیچ مشکل قانونی به سفر دوبی رفته و حسابی از آن لذت ببرید، باید مراقب داروهایی که نیاز دارید و یا داروهایی که قصد بردن آنها را با خود دارید باشید. آژانس چهارفصل به شما مسافرین عزیز توصیه اکید دارد که هر نوع دارویی را همراه خود به فرودگاه دوبی نبرید، حتی برای اطلاعات کامل تر می توانید از کنسولگری ایران در دوبی هم سوال کنید تا لیست کامل این داروها را در اختیار شما بگذارند.

داروهای ممنوعه در سفر به امارات و دبی چیست؟

در فهرستی که به عنوان داروهای روان گردان ممنوعه در کشور امارات به ثبت رسیده است، چهارنوع داروی دیگر هم اضافه شده و طبق بخشنامه ای هم که در سالهای 1378 و 1385 از طرف وزارت بهداشت کشور امارات به وزارت خارجه ایران ابلاغ شده است، این داروها توصیه اکید شده که در چمدان ایرانی های مسافر به خاک امارات وجود نداشته باشند: ترامادول هیدروکلراید، اوربیافن، تری هگزی فنیدیل و کیما درین.

در این ابلاغیه ها، توصیه شده که تمامی افراد فارغ از سن و جنسیت و همچنین، فارغ از این که سفرشان به امارات کاری است یا توریستی، نباید این داروها را به همراه خود به خاک کشور امارات متحده عربی ببرند. همچنین در این ابلاغیه ها، موارد دیگری هم ذکر شده است که آنها را در ادامه میتوانید مطالعه کنید.

داروهای ممنوعه در سفر به امارات و دبی چیست؟

الف.  شما نباید داروهای آرام بخش همراه خودتان داشته باشید. این داروها که میتواند شامل قرص، شربت، آمپول و غیره باشند جزو مواردی است که جرایم سنگینی برایتان به همراه خواهند داشت. پس مراقب باشید که داروی آرام بخش با خود به دوبی نبرید.

ب. اما کسانی هستند که واقعا نیاز به استفاده از چنین داروهایی دارند، چنین افرادی چه راهکاری پیش رویشان وجود دارد؟ کسانی که طبق دستورالعمل و تجویز پزشک، ملزم به استفاده از چنین داروهایی هستند، باید نسخه تجویزی پزشک خود را به زبان عربی ترجمه نمایند. سپس آن را به تایید مراکزی چون: وزارت بهداشت، قوه قضاییه، سفارت امارات در تهران و وزارت امور خارجه ایران برسانند و این تاییدیه ها را حین سفر به همراه خودشان داشته باشند. با نشان دادن این تاییدیه به مامورین گمرک در داخل فرودگاه دیگر مشکل قانونی برای داشتن چنین داروهایی نخواهید داشت.

داروهای ممنوعه در سفر به امارات و دبی چیست؟

پ. نکته مهمی که در این مورد باید به آن توجه کنید، این است که شما صرفا باید همان میزانی را که پزشک تان مشخص کرده است به همراه داشته باشید. همراه داشتن مقدار دارویی بیش از حد مشخص شده توسط پزشک هم عملی مجرمانه تلقی می گردد.

ت. اما نکته بعدی این است، افرادی که به چنین داروهایی نیاز دارند، لزوما قرار نیست داروی خود را از ایران تهیه کرده و به دوبی ببرند. شما می توانید به سادگی پس از ورود به خاک این کشور، به درمانگاه رفته  و یا حتی بهتر از آن، به هلال احمر ایرانیان در شهر دوبی مراجعه کنید و پس از تشخیص پزشک به راحتی داروی مورد نیاز خود را در همان داروخانه تهیه کنید و با خیال راحت داروی خود را مصرف نمایید.

داروهای ممنوعه در سفر به امارات و دبی چیست؟

توجه داشته باشید که لیست داروهای ممنوعه طبق قانون کشور امارات متحده عربی لیست بلند بالایی است که حتی به سادگی میتوانید نام داروهای ممنوعه را یا در سایت وزارت امور خارجه امارات مطالعه نمایید و یا حین اقدام برای ویزا، از مسئولان ذیربط در سفارت امارات در تهران سوال کنید. این مساله ابدا قرار نیست برای شما تبدیل به یک دغدغه فکری شود و استرس برایتان ایجاد کند، بلکه فقط یک هشدار است تا خدای ناکرده پس از سفر به این کشور دچار مشکل نشوید. با یک پرس و جوی ساده و عمل کردن به همین چند نکته ای که در این متن آورده شد، سفر بسیار خوب و زیبایی را پیش روی خواهید داشت.

داروهای ممنوعه در سفر به امارات و دبی چیست؟

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

مطالب مشابه

تور دبی

هتل ارکید دبی

هتل ال بوستان روتانا دبی

هتل امارات گرند دبی

هتل امواج روتانا دبی

هتل آتلانتیس دبی

افزودن نظر
  • هیچ نظری یافت نشد.
قدرت گرفته از کومنتو فارسی جوملا نال