روغن بادام خانگی - 3.7 out of 5 based on 15 votes

روغن بادام خانگی

بیشتر روغن هایی که برای مراقبت از پوست و مو در بازار موجود بوده، اکثرا دارای ترکیبات شیمایی هستند که بهتر است برای حفظ و سلامت پوست یا مو از روغن های صد در صد طبیعی و خالص استفاده شود.

در این مطلب سعی داریم تا تهیه روغن بادام به صورت خانگی را آموزش دهیم تا به عنوان یک تقویت کننده طبیعی و عالی برای پوست و موی شما تاثیر گذار و مفید باشد. زیرا که روغن بادام خالص بهترین لوسیون برای تمیز کنندگی و مراقبت از پوست و موی شماست. در ادامه به نحوه تهیه روغن بادام به روش خانگی می پردازیم. که کاملا خالص و عاری از ترکیبات شمیایی است.

روغن بادام خانگی

طرز تهیه روغن بادام خانگی

در ابتدا یک نکته را به یاد داشته باشید چنانچه که برای گرفتن روغن بادامهایی را انتخاب می کنید که مدتی مانده و یا کهنه هستند. لازم است تا آنها را به مدت حداقل دو یا سه روز در آب خیس کرده تا پوست آنها به راحتی از مغز جدا شوند. در غیر اینصورت می توانید از بادام تازه برای این کار استفاده کنید.

روغن بادام خانگی
بادامها را بعد از پوست کندن در دستگاه میکسر ریخته و له می کنید. به خاطر داشته باشید نباید میکسر شما در حین کار داغ شود زیرا ممکن است درصد زیادی از روغن بادام در همان لحظه پخته شده و خواص خود را از دست بدهد. بعد از آنکه بادامها در داخل میکسر آنقدر فشرده و له شدند که به حالت خمیری در آمده، و یا روغن بادامها از آنها جدا شد. میکسر را خاموش می کنیم.

روغن بادام خانگی
سپس خمیر را در داخل توری یا جوراب شیشه ای قرار داده و با دست فشار می دهیم تا بقیه روغن به طور کامل از تفاله ها جدا شود. تهیه روغن بادام به صورت تازه یک رنگ شیری رنگ و یا سفید را به شما می دهد، که به صورت لوسیون و یا کرم مرطوب کننده می توانید از آن استفاده کنید. می توانید هر بار صد گرم بادام را برای مصرف به این شکل روغن گیری نمایید که تاثیر بیشتری را بر پوست شما داشته باشد. این نکته را نیز به یاد داشته باشید بعد از کار به هیچ عنوان تفاله ها را دور نریزید بلکه به عنوان پلینگ می توانید برای دست و صورت از آن در یخچال نگهداری کرده و هر زمان که خواستید استفاده کنید.

روغن بادام خانگی
خواص روغن بادام شیرین

  • تقویت کننده سلامت پوست
  • رفع کننده حلقه های قهوه ای دور چشم
  • رفع سوختگی کشاله ران کودکان
  • بهترین لوسیون تمیز کننده و پاکسازی صورت
  • کاهش دردهای عضلانی و درمان زانو درد
  • جوان کننده پوست

روغن بادام خانگی

روغن بادام خانگی

3.6666666666667 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 3.67 (15 Votes)

مطالب مشابه

سالم ترین روغن برای آشپزی کدام است؟

شلغم بهترین آنتی بیوتیک خانگی

درمان های خانگی برای خشکی چشم

مهمترین مزیت های مصرف بادام

درمان چروک های صورت با روغن های گیاهی

تاثیر روغن آرگان در زیبایی و سلامت پوست و مو

افزودن نظر
  • هیچ نظری یافت نشد.
قدرت گرفته از کومنتو فارسی جوملا نال