روستایی عجیب و رویایی بر فراز ابرها - 4.2 out of 5 based on 9 votes

روستایی عجیب و رویایی بر فراز ابرها

روستای فیلبند یکی از زیباترین ییلاق های ایران به شمار می رود که در استان مازندران قرار دارد. اهالی این روستا به آن فلبن می گویند که مخفف همان فیلبند است. این روستا دارای بی نظیر ترین و جذاب ترین مناظر می باشد که حس نشاط را به گردشگران منتقل می کند. محلی های این منطقه در ماه های گرم سال به ییلاق فیلبند می روند تا از هوای خنک این منطقه استفاده کنند .یکی از جذابیت های روستای فیلبند موج ابری ست که سراسر روستا را پوشانده و چشم‌انداز فوق العاده ای را خلق کرده است. آب و هوای روستای فیلنبد به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست. فیلبند دارای چشمه های کوچک و بزرگ متعددی است که از خواص درمانی برخوردار هستند. 

روستایی عجیب و رویایی بر فراز ابرها

موقعیت جغرافیایی روستای فیلبند بابل

روستای فیلبند بابل، از جنوب به روستاهای ورزنه و نشل، از جنوب شرق روستای شیخ موسی، نیراسم، پاریجان و از شمال غربی به روستای سنگ چال محدود می شود. هر کدام از این روستاها  دارای چشم اندازهای دلنشینی می باشند که میتوانید در طی مسیر رسيدن به ییلاق زیبای فیلبند از آنها لذت ببرید. فیلبند مرتفع ترین روستای ییلاقی حوزه مركزی مازندران به شمار می رود که ارتفاع آن از سطح دریا حدود 2700 متر است. در نزديکی قله اندوار و در ارتفاعات جنوبی فیلبند، امامزاده قاسم قرار دارد که بقعه آن به وسیله سایبانی فلزی و شیروانی محافظت ميشود. زمستان در فیلبند طولانی است و تقریبا 7 ماه این روستا پوشیده از برف می شود و سرمای طاقت فرسایی همه جا را فرا می گیرد. با آغاز بهار دوباره جویبار ها خروشان شده و گیاهان شروع به رشد می کنند. 

روستایی عجیب و رویایی بر فراز ابرها

روستای فیلبند در فصل بهار و فصل تابستان پر از گردشگر و مسافر می شود و به جرات می توان گفت تا سه و چهار برابر گنجایش خویش پذیرای مهمان مي گردد. روستای فیلبند دارای هتل و یا مهمان خانه نیست و به همین خاطر مسافران برای اقامت باید منزل های محلی و ویلاهای محلی ها  را کرایه نمایند. البته قيمت اجاره منازل این روستا گران می باشد. اگر هم دوست دارید سفری مقرون به صرفه داشته باشید می توانید در فصل گرم در اطراف روستا چادر بزنید.

 بهترین دوران براي سفر به فیلبند مازندران

روستای فیلبند در روزهای گرم تابستان، دارای آب و هوای خوبی است و سفر شما را دلپذیر تر می کند. در ادامه به آب و هوای این روستا در فصل های نبستا گرم سال اشاره می کنیم.

فیلبند در فصل بهار

در فصل بهار این روستا علاوه بر جاذبه های بینظیر، دارای آب و هوای متفاوتی است که آن را دوست داشتنی تر می کند. شما در این فصل شاهد بارش باران و برف، تگرگ و تابش افتاب، رنگین کمان و وزش باد خواهید بود.

فیلبند در فصل تابستان

در فصل تابستان، روستای فیلبند دارای هوای بسیار عالی و در بعضی از مواقع سرد می باشد. تماشای منظره ابرها و هوای تازه روستا، حس فوق العاده و سرشار از آرامشی را به شما می بخشد.

روستایی عجیب و رویایی بر فراز ابرها

4.2777777777778 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 4.28 (9 Votes)

مطالب مشابه

هتل آدم و حوا آنتالیا

تور کیش 3 شب و 4 روز

تور استانبول 2 شب و 3 روز ویژه شهریور 94

هتل و اسپای کلارک گرینز - ایرپورت ریزورت هند

دریافت تورهای لحظه آخری و نرخ ویژه از طریق تلگرام

آب و هوای مالزی

افزودن نظر
  • هیچ نظری یافت نشد.
قدرت گرفته از کومنتو فارسی جوملا نال