خواص عرق برگ چنار - 5.0 out of 5 based on 3 votes

خواص عرق برگ چنار

درخت چنار دو نوع نر و ماده دارد و نوع ماده آن دارای میوه است که در بهار می رسد . از تقطیر بخار آب برگ های چنار، عرق برگ چنار تهیه شده که این عرق دارای طبع سرد و تر و چاق کننده و در درمان ناراحتی های اسهال و اسهال خونی و رفع ناراحتی های ناشی از گرمی موجود در مواد خوراکی و تقویت چشم، مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین عرق برگ چنار تقویت کننده معده و قلب است. این عرق مثل یک تب‌بر طبیعی عمل می‌کند و دارویی موثر برای درمان آسم و تنگی‌نفس به حساب می آید. اگر کمی از این عرق را بنوشید صدای تان باز می شود، چراکه عرق برگ چنار علاوه براثرات مفید بر تنگی‌نفس، درگرفتگی حنجره هم موثر است.

خواص عرق برگ چنار

جهت درمان ورم احتمالی چشم، برگ تازه چنار را له کرده و به صورت ضماد بگذارید. برای درمان اسهال ساده و اسهال خونی کمی از پوست درخت چنار را در سرکه جوشانده حدود یک قاشق با آب بنوشید. برای جلوگیری از آب ریزش چشم برگ تازه آن را کوبیده به صورت ضماد بگذارید. از خواص برگ چنار و عرق آن خوب است بدانید که ، گرد روی برگ چنار برای ریه مضر است. جهت درمان پوسته‌پوسته شدن بدن پوست سوخته درخت چنار را با کمی روغن بادام زمینی و آب مخلوط و به صورت ضماد بگذارید. برای درمان سوختگی با آتش، میوه چنار را با پیه مخلوط کنید و به صورت ضماد روی زخم بگذارید.

خواص عرق برگ چنار

رفع تنگی نفس، آسم، سینه درد، اختلالات حنجره و چاق کننده از خواص دارویی عرق برگ چنار است. تب بر، مفید برای رعشه و امراض عصبی، مناسب برای ضعف اعصاب، براق کننده پوست است و درد و ورمی را که از گرمی مزاج باشد تسکین می دهد. نکته ی مصرفی این است که از مصرف عرق چنار به همراه ترشی خودداری کنید. اگر چنان چه غباری که بر برگ درخت چنار است وارد حلق شود و باعث ناراحتی گردد شیر تازه بنوشید. به علاوه در دوران بارداری، از مصرف عرق چنار خودداری نمایید. به علاوه مصرف بیش از حد عرق چنار ممکن است در برخی افراد حساسیت ریوی ایجاد کند.

خواص عرق برگ چنار

3.2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 3.20 (5 Votes)

مطالب مشابه

هتل سی برگ مشهد

خواص درمانی آناناس

خواص درمانی انگور فرنگی

خواص درمانی توت سفید

خواص دارویی توت فرنگی در درمان بیماری ها

خواص درمانی موز

افزودن نظر
  • هیچ نظری یافت نشد.
قدرت گرفته از کومنتو فارسی جوملا نال